Schrootstrijd

  • Leer effectief met uw collega’s te communiceren
  • Ontdek welke rol u bewust en onbewust aanneemt in een groep
  • Wordt bewust van de do’s en don’ts in teamsamenwerking
  • Durf uitgedaagd te worden op vaste patronen en gebaande paden
  • Creëer samen met uw collega’s een resultaat waar iedereen aan bijdraagt en trots op is

Bent u benieuwd waar uw team en uw teamgenoten nog in uitgedaagd kunnen worden? Kan uw team nog sterker worden dan dat het nu is? Of heeft u juist een nieuw projectteam gevormd en wilt u elkaar beter leren kennen om een goede basis te creëren voor uw project? Wilt u op een actieve wijze uitgedaagd worden met uw team en bent u niet bang om vieze handen te krijgen?

LearninQ biedt een unieke workshop van 1 dag, waar de deelnemers inzicht verkrijgen in hoe zij effectiever samen kunnen werken aan diverse resultaten in een team. Goede communicatie en samenwerking vormen immers de basis van een goedlopend en succesvol bedrijf. LearninQ werkt samen met de Spelerij om de workshop mogelijk te maken.

De workshop bestaat uit een ochtenddeel en een middagdeel.
Het ochtenddeel staat in het teken van samen voorbereiden, het middagdeel staat in het teken van samen uitvoeren. In de ochtend ontwerpen de teams een model dat zij in de middag ook daadwerkelijk zullen bouwen. De teams hebben allerlei kantoorbenodigdheden en documenten ter beschikking. Het is aan het team om mijlpalen te halen en goedkeuring te krijgen van de klant (die gespeeld wordt door een begeleider).

Hoe? Dat is volledig aan het team. Het team dat het beste samenwerkt heeft de grootste kans om te winnen. Een begeleider is ook teamlid en coacht het team continu richting goede teamsamenwerking.

Na het ochtenddeel reist iedereen naar de bouwlocatie. In de middag gaan alle teams hard aan de slag om hun ontworpen model te bouwen. Vaak is een lasapparaat, haakse slijper en/of plasmasnijder nodig. Iedereen kan dit gebruiken omdat vakkundige begeleiding aanwezig is.

Gedurende de hele dag worden de scores per team bijgehouden op een bord. Criteria voor beoordeling kunnen zijn: samenwerking, klantwaarde, veiligheid, organisatie en financiën. Het team dat de klantverwachting overtreft krijgt een bonus.

De begeleider coacht het team continu op teamsamenwerking. De begeleider in de rol van de klant en leverancier is aanspreekbaar voor alle vragen. Natuurlijk is de klant in het kader van klantgerichtheid, benieuwd of het team het model bouwt zoals het bedacht is en of afwijkingen besproken worden.

Na de afronding van de bouw, strijden alle teams in een wedstrijd tegen elkaar. Welk model is het snelst en voldoet het beste aan de eisen van de klant? Zal elk team de finish halen?
Als de wedstrijdtijden bekend zijn, worden deze bij de overige scores die tijdens de dag gegeven zijn, opgeteld en wordt het winnende team uitgeroepen.

De dag wordt door elk team geëvalueerd zodat de deelnemers de belangrijkste inzichten van de dag mee naar huis kunnen nemen.