Masterclass Never Feel Comforable

Hoe zorgen we ervoor dat organisaties zich blijven verbeteren? Hoe kom je van tijdelijke verbeterinitiatieven tot een way of life? Voor veel organisaties is het een uitdaging om na een enthousiaste start deze verbeterdrive verder uit te bouwen en daadwerkelijk te borgen. Wat kunnen we leren van enkele best practices?

In deze nieuwe Masterclass deelt Pascal Smits, senior Lean consultant, zijn ervaringen binnen Europese en Japanse bedrijven. Observaties op de werkvloer en discussies met medewerkers en management van een aantal Japanse topbedrijven (Productie & Service) binnen de Toyota supply chain bieden geweldige inzichten op het gebied van  de borging van Continu Verbeteren. Nederland is geen Japan, maar wat kunnen wij leren van deze unieke visie en bedrijfscultuur?

Deze interactieve masterclass geeft u inspiratie en concrete ideeën om de eerste stappen te zetten richting een way of life.

Tijdens deze masterclass bespreken we een aantal concrete best practices gericht op de volgende thema’s:

  • People:
    • Kracht van Harada: geen menselijk talent meer verspillen
    • Hoe ontwikkel je medewerkers om zelfsturend dagelijkse gewoonten te doorbreken en te blijven innoveren?
  • Philosophy:
    • 14 management principes van Toyota: echt een andere leiderschapsstijl of toch niet?
  • Problem Solving:
    • Succesfactoren om wel continu te blijven verbeteren: kan dat alleen in Japan?
  • Process:
    • Stimulans tot continu verbeteren moet en kun je organiseren. Never feel comfortable! 
  • Trends op het gebied van continu verbeteren gericht op zowel the human side als performance management.